Efter två juliga dagar och innan detta veckor av skrivande på alla dessa inlägg ni kunnat läsa samt diverse dikter för framförande och sedan andra skolarbeten känns det skönt att kunna slappna av lite och låta sina läsare göra detsamma genom en sådan här lista jag har nedan. Nu slipper ni leta om ni vill läsa något av de tidigare inläggen.

Projektet ”Årets spel enligt svenska spelbloggar” är nu över och det som återstår är att Spel-Malmer sammanställer resultaten, vilket enligt honom själv ska ske nu under mellandagarna och då kommer jag givetvis berätta om det.

Nu däremot, vill jag tacka Malmer för att han drog igång allt det här. Det har varit en väldigt trevlig och intensiv period som det verkligen har varit kul att vara med i. Förhoppningsvis ser vi en favorit i repris nästa år. Jag vill också tacka alla andra bloggare, igen, för att ni kommenterat och bidragit med så många intressanta inlägg. För mig har det varit ett lyckat projekt att vara med i på alla plan. Så tack allihop.

Här nedan är summeringslistan:

Årets…
… besvikelse och överraskning: Super Mario Galaxy 2 och Darksiders
… trend: Hardcore
… utvecklare: Platinum Games
… rollfigur: Bayonetta
… ögonblick: Norrlands avslutning
… ljud och musik: Limbo och Bit.Trip Runner
… strategi: Might and Magic: Clash of Heroes
… barnspel: Donkey Kong Country Returns
… nedladdningsbara: Bit. Trip Runner
… bärbara: Might and Magic: Clash of Heroes
… äventyr: Darksiders
… shooter: Sin & Punishment: Successor of the Skies
… hemlighet: Endeavor
… spel: 5:e plats: Pac-Man Championship Edition DX
… spel: 4:e plats: Norrland
… spel: 3:e plats: Bit.Trip Runner
… spel: 2:a plats: Bayonetta
… spel: 1:a plats: Sin & Punishment: Successor of the Skies

Nu ska jag försöka få tid att spela lite innan vardagen återgår till det normala och alla problem som kan tänkas finnas gör sig påminda. Med lite tur hinner jag dock skriva ett och annat under dygnets mörka timmar.

Bloggarna som deltog i den gemensamma satsningen ”Årets spel enligt svenska spelbloggar” var:
Aftonstjaerna, Ariez, BitGarden, Bloggonoid, EmmyZ, Familjenspel, Gaminggrannar, Gamingmama, Kraid, Lunandrez, Megastorm, Munins skärvor, n00b schoolbus, Onlajn, Pixelviking, Savepunkt, Spel på allvar, Spel-Malmer, Spelgubben, Spelografi, Spelvärldspareringar, Victoria Saade och Xboxflickan & Nikke.