Årets nedladdningsbara: Bit.Trip Runner

Bit.Trip Runner är en musikalisk plattformsfest, ett HYPER, MEGA, SUPER, ULTRA, EXTRA, BONUS,

ett brett leende och en rynkad panna, det är tusen flytande fortgående omstarter, ett argt skrik och ett glädjetjut,

en rusning genom världen som landar i ett förlorat paradis och fortsätter i FATE,

en färgsprakande regnbågsresa till chiptoner, musik som växer med färdigheter, rytm och tempo och den ständiga jakten på PERFECT!!

det är att vara flytet, att finna mönstret, att återupptäcka och skapa, det är att springa

det är årets nedladdningsbara spel,

följt av Super Meat Boy:

brutal plattformsoxfilé av den blodigaste sorten, med fler referenser till retrohistorien än jag kan referera till och ett så pass omfattande innehåll att det nästan kunde knipa förstaplatsen enbart på grund av detta. Fast förstås, denna kvantitet består av nästan enbart kvalitet.

Däremot är det också ett spel jag bara under några helger hunnit spela och därmed inte lyckats ta mig igenom på samma sätt som med den vinnande löparen. Köttpojken väntar tålmodigt i värld tre men jag envisas med att plocka allt. CommanderVideo nickar förstående åt mig men undrar samtidigt varför inte Fate fick vara med. Tredjeplats, min gode vän, tredjeplats.

 

Det här inlägget är en del av den gemensamma satsningen ”Årets spel enligt svenska spelbloggar”, där varje dag, fram till julafton, deltagande spelbloggar var för sig utser en vinnare i en förutbestämd kategori. Idag har följande bloggar utsett vinnaren i kategorin ”Årets nedladdningsbara”: Aftonstjaerna, Ariez, BitGarden, EmmyZ, Familjenspel, Gaminggrannar, Kraid, Lunandrez, Megastorm, Munins skärvor, n00b schoolbus, Onlajn, Pixelviking, Savepunkt, Spel på allvar, Spel-Malmer, Spelgubben, Spelografi, Spelvärldspareringar, Victoria Saade och Xboxflickan & Nikke.

