Igår såg jag att jag publicerat 99 inlägg här på bloggonoid. Med detta hundrade inlägg ville jag därför göra något speciellt, och jag spånade idéer som sträckte sig överallt. En topp-hundra hade varit trevligt. Det blev allt från de hundra bästa Mario Kart banorna till hundra bästa siffertalen, men efter ett tag insåg jag att varken den ena eller andra skulle fungera. I slutändan satt jag bara där med en tom sida efter det att listorna suddats ut.

Istället blir det nu ingenting av det, men det känns bra att skriva något utan att behöva ha ett mönster eller ämne. Just nu vet jag inte hur detta inlägg ska se ut. Oftast har jag en viss bild av dem. Även om de brukar förändras med tiden jag skriver så förblir vissa delar bestämda under processen. Ämnen är i allmänhet jobbiga att beröra eftersom det måste vara så fokuserat.

Improvisation är behagligt. Kanske borde jag göra det oftare. Flyta iväg lite. Låta något annat styra än vad jag vill säga om det nya Super Mario-spelet. Det slog mig i och för sig att jag kunde pressa in Galaxy 2 i denna text, samt att poängtera varför jag anser detta vara Nintendos år, i likhet med Carrot Games, och inte alls ser fram emot alla storspelen PS3 och 360 kan lägga upp. Men nu skiter jag i det.

Jag vill istället tacka alla läsare och speciellt alla ni som kommenterar här på bloggen de senaste hundra inläggen, och jag hoppas att ni kommer fortsätta göra så. Jag har inte tänkt sluta än på länge, men bli inte förvånade om jag tar ut en paus då skrivandet på den nya boken kommer igång på riktigt. I väntan på inlägg nummer 101 kan ni ta och se trailern till Metroid: Other M, som för övrigt bör ses på den officiella hemsidan. Trevlig kväll.