”Tomorrow Corporation’s founders, circa 1910, founded the company to make downloadable games. ‘The world wasn’t ready’.”

Jag har varit i Åre några dagar, vilket inte många visste. Hemkommen var jag förstås mer eller mindre tvungen att slå igång min dator, och där följer alltid en tungsint suck. RSS-läsaren är som vanligt överfylld av inlägg jag gärna vill läsa; borde läsa; helst skippar.

Där ser jag dock ett namn jag känner igen, ett namn som enbart betyder kärlek för mig, som trots allt var en del av det som gav mig en av mina mest oförglömliga spelupplevelser någonsin.

Tillsammans med sina två kollegor i Tomorrow Corporation och ett par katter bryter Kyle Gabler inte bara tystnaden utan länkar vidare till en artikel om de tre indiesarna i games™ Magazine. Jag kan inte tänka mig ett bättre välkomnande, och du borde inte kunna tänka dig ett bättre sätt att spendera några minuters lästid.