Jag har en hel del kärlek till Osmos och blir ständigt smått stum av förundran över dess medsvepande atmosfär och insiktsfulla inställning till universums uppbyggnad men jag vill kunna dela med mig av upplevelsen på något sätt. Nu kan jag det på bästa möjliga sätt.

Jag har fått ett exemplar av spelet som jag tänkte låta er läsare få tävla om detta här på bloggen; extra positivt för alla er att versionen vinnaren får kan vara vilken som helst av de tillgängliga, alltså PC, Mac OS X och Linux. Så alla kan tävla. Det finns dock bara ett exemplar, men versionen bestäms av vinnarens önskning. Ni kanske bör börja med att ladda ned demot så att ni vet om det funkar och för att förbereda er inför ert tävlingsbidrag, ett riktigt klurigt sådant, om jag får säga det själv.

Tävlingen går ut på att ni ska skicka en bild till migmålad för hand, i paint eller photoshopdet spelar ingen roll, allt är tillåtet – utom direkta screenshots såklart. Den enda kravet är att bilden ska ha något med Osmos att göra. Och Osmos handlar som de flesta av oss vet om små och stora energikulor som åker runt och äter andra små och stora energikulor. Så det är bara att hugga pennorna, musen eller vad ni nu finner mest passande, och måla något som fångar Osmos på det snyggaste, roligaste, mest intressanta eller kanske mest skruvade sättet. Också det är upp till er. Vinner gör det bidrag jag helt enkelt tycker bäst om. Mer subjektivt än såhär blir det inte.

Tävlingsbidraget skall skickas i ett mejl till mig på seed.of.reconstruction[at]gmail.com senast fredagen den 28 maj vid midnatt och i mejlet ska ni även skriva om det går bra att jag publicerar er teckning här på boggen samt förstås vilken version ni vill ha. Det är inte svårare än så.Vill ni läsa mer om spelet går ni in på den officiella sidan men glömmer förstås inte att i förbifarten läsa min recension också.

