Jag är härmed pank. Det beror inte enbart på alla spel jag impulsköpt den senaste tiden men inte alls impulsspelat, utan beror snarare på att jag ska resa runt halva Sverige under den kommande månaden. Först upp, sedan ned. Och ned bör alla andra som gillar spel – retro i synnerhet – åka. Inte till helvetet alltså, utan till Göteborg och Retrospelsmässan där. Såvida ni inte bor i Malmö eller liknande, då bör ni åka upp (jag kan lite geografi trots allt).

Den 24 april smäller det. Man kommer kunna köpa spel, konsoler och annat kul därborta, liksom delta i tävlingar i gamla klassiska spel, samt förstås få sig en hel del nostalgi och TV-spelhistoria utan extra kostnad. Bara att göra plats i almanackan och vässa tummarna. Samt plånboken. Det finns nog en del att lägga stålarna på, är jag rädd för. Klicka på bilden för att komma till mässans hemsida.

