SEGA Genesis (MegaDrive här i Europa) firas tydligen rätt skapligt från SEGAs sida. Åtminstone ser det ut som så. Först låter de Wendros göra en ny MegaDrive-konsol med inbyggda spel, både i stationärt och bärbart format, som ska kunna spela originalen alldeles utmärkt. Det sista kanske vi dock ska ta och stryka då en del personer redan börjat klaga på kvaliteten. Men jag kan förstås inte själv bekräfta påståendena då jag inte testat den.

Innan detta släppte de också en samlingsskiva under det fyndiga och ytterst originella namnet SEGA Mega Drive: Ultimate Collection, där hela 40 titlar trängs tillsammans i ljuvlig 720p upplösning. Av vad jag hört en underbar spelsamling.

Slutligen låter de oss gamers bestämma vilket spel de ska släppa härnäst på Xbox Live Arcade. Ett mycket fint initiativ även om jag själv hade sett lite andra titlar att välja på. Varför kan de till exempel aldrig släppa det nära på mästerliga Disney’s Aladdin?

Hur som helst, gå in och rösta, det är faktiskt en röst per dag och person som gäller här dessutom. Just nu leder för övrigt Earthworm Jim, men själv lägger jag min röst på Streets of Rage; bättre beat ’em up får man leta efter.

Vilket väljer du?