Imorgon smäller det. Då sätter jag mig på tåget med tvillingarna Segafreak, destination huvudstad. Där blir det antagligen en längre stund spenderad på Science-Fiction Bokhandeln varefter ett stort tomrum uppvisar sig och jag helt enkelt får se vad som händer. Xboxflickan hade visst något på gång: middagshäng inför kvällens höjdpunkt, Sinfonia Drammatica. Läs mer om den trevliga spelträffen här.

Äta bör man annars dör man, och visst kommer jag och bröderna nörd bege oss någonstans, men det återstår ännu att se vart det blir. Hur som helst håller jag nu på att ladda upp inför morgondagen.

Med vad kan ni frågar er. Nu ska vi inte förhasta oss här. Kika först in på sidan och läs mer om konserten om ni inte vet vad det handlar om. Därefter köper ni tammefan en biljett!

Inte övertygade av mitt fina språk? Låt mig visa inläggets mening. Jag har nämligen dragit ihop en lista med (nästan) all musik som ska spelas på konserten – inklusive några till som kom med av bara farten. Sätt er därför tillrätta och njut; lyssna och hänförs av den underbara musik Chris Hülsbeck och Yoko Shimomura skapat. Listan hittar ni här. Nästintill alla låtar är original, inte orkestrerade versioner som är med på konserten alltså.

Vilka kommer förresten? Någon som ska träffa tonsättarna efteråt? Än är det som sagt inte för sent att köpa sig en biljett, så passa på, det kommer bli en riktig höjdarkväll. Åtminstone hoppas jag det.

Slutligen bjuder jag på en av Hülsbecks gamla klassiker, nämligen titelskärmen i The Great Giana Sisters med dess melankoliska och klättrande chipmusiktoner. Mot toppen, där Nintendo tydligen stod och knuffade ned dem igen. Så kan det gå, men konsten är evig. Åtminstone så länge någon finns där för den.