Nu har han säkert gått och dött, tänker ni. På någon blogg någonstans på den stora vida webben stod det något i stil med: vad gör jag, inte bloggar jag i alla fall. Kanske har ni besökt bloggen jag talar om men inte vet namnet på, för den är trots allt en spelblogg. Om jag inte minns fel.

Men nej, jag har inte gått och dött, eller lagt ned bloggen. Bara hamnat i ett litet koma av pedantiskt skrivande, först till följd av ett projekt jag påbörjat, sedan nummer två, den stora tidskrävaren, som stavas roman. Vissa vet, andra gör det inte, men jag har skrivit en roman, som nu om några dagar – om allt går som det ska – skall ges ut, på vulkan. Varför inte vanligt bokförlag kanske ni då frågar mig, och svaret blir att jag försökt, men det är alldeles för svårt att få något publicerat som debutant i dessa dagar. Men vulkan duger gott och väl, och där kommer den snart finnas att köpa.

Men. Detta är en spelblogg. Det skulle bli fullkomligt snurrigt om jag slängde in utdrag från min/mina böcker här också, och att sedan snacka om dessa och mitt författarskap mellan varven känns inte riktigt passande. Därför kommer jag inom en snar framtid, innan boken släpps förstås, att starta en ny blogg, helt inriktad på mitt författarskap. Ni hittar länk till den från denna, men inte förrän den är klar. Så håll ögonen öppna, det kommer synas tydligt, är det tänkt.

Nu när jag är i princip helt klar med boken, endast omslag – som jag redan vet hur det ska se ut – återstår att skapa, och sedan mindre finjusteringar gällande tomsidor och all behändig information de önskar trycka in på de första sidorna, så är det dags för lite spelsnack. Det behövs nog, för jag har inte hängt med alls. Inte på tio dagar.

Men så igår och idag – samma dag för mig ty jag har ännu inte gått och lagt mig – började jag knarka Little Big Planet med några polare med förfogande över en Playstation 3, som minsann genast bör läggas i en fin låda med snören på och skickas över till mig. Sackboy är nämligen en ytterst trevlig bekantskap, så förhoppningsvis får jag se mer av honom. Helst av allt genom en maskin i egen ägo, så att jag inte behöver lämna honom. Men innan jag får tag i en sådan lyxburk till stumt muskelberg, slänger jag in lite annat. Annars kommer ni få vänta väldigt, väldigt länge till nästa inlägg. Och en sådan gåva kommer jag inte skänka er.

