Jag såg så fort jag skickat upp bloggen sent igår, att jag minsann missat en del. Och sedan kom ju EA’s konferens, som jag inte tittade på. Däremot har jag kikat såhär lite i efterhand på lite olika spel, och tänkte tat jag kan dela med mig av mina tankar kring dessa.

Först tar jag väl upp ett av de stora spelen jag missade i min blogg om Microsoft’s konferens, nämligen Metal Gear Solid: Rising. Teasern här nedan, och jag kan säga som så, att jag inte vet ett skit. Raiden har huvudrollen denna gång, och för övrigt är det första exklusiva (?) MGS spelet till en Xbox-konsol, men då jag faktiskt inte spelat mycket alls av de tidigare spelen i serien kan jag ju inte säga att jag sitter och hoppar. Fast det är jag det…
_______________________

The Saboteur var ett spel jag inte kollat in eller brytt mig om speciellt mycket tidigare, kanske på grund av att jag helt glömde bort spelet trots att det såg bra ut. Med denna trailer kan jag dock inte glömma det igen, det ser nämligen fantastiskt ut.

Paris under andra världskriget, i svart-vit till en början. Sedan, ju längre man kommer i kampen mot nazisterna, desto mer färg fyller staden. Med ett upplägg lite likt Assassin’s Creed och med en smutt whiskey i introt, ser detta är att bli något riktigt häftigt. Kolla in:
_______________________

Singularity är ett spel som ser riktigt coolt ut. Till grafik och design påminner det lite om Bioshock, men här leker man med tiden, och inte med generna. Enligt mig lite coolare, och säkerligen inte på samma sätt utsatt för hemska felsteg som slutet i ovan nämnda spel. Ryssar och tidsmanipulation, pussel och action; det ser grymt ut.
_______________________

En liten trailer, men mitt Star Wars blod kokar redan. Sithlorden ser ju så fruktansvärt häftig ut att jag får svårt att sitta still. Ge… mig… nu…
Vodpod videos no longer available.

_______________________

Så slutligen, Alan Wake. Ljuset, animationerna, mysterierna, berättandet, miljöerna, upplägget, slow-motion… jag kan nog hålla på ett bra tag. Det enda jag i nuläget är lite skeptiskt mot är ficklampan som känns lite väl riktad, som en jävla laserstråle. Men, det är ännu ett par månader kvar. Våren 2010 ska spelet släppas, och med höjdartitlar som Mass Effect 2, Halo: Reach och alla ovan nämnda titlar, bådar 2010 gott. Men, Nintendo och Sony har förstås inte haft sina konferenser ännu, så det kommer säkerligen båda ännu godare efter dagens slut. Om man har tur.
Vodpod videos no longer available.

_______________________

Sådär, mer E3 ikväll, om jag nu inte får fnatt. Kika gärna in mina vodpod-videos här på sidan också, där står lite kortare om vad jag tycker om spelen jag hittat trailers till, och så ser ni vilka som är värda att kika in om man nu har såpass bra spelsmak som jag har.

Vad väntas då, nytt Zelda? Håller tummarna. Annars går det här också rätt bra.
cs_e3_promo

