Jag vaknade ur ingenting; var knappast medveten om själva uppvaknande, lika lite hur länge jag legat där, eller vad klockan var. Möttes snart av pappas höga stämma, och kort därpå, av brodern som gick in i rummet i hopp om att få upp mig. Någonstans där slog det ned en liten insikt i min skalle. Ingenting viktigt egentligen, men desto trevligare, kanske även intressant.

Hur jag nu kunde komma ihåg låten som vaknade till liv från min hjärnas innersta vrår vet jag självklart ännu inte, det hindrar mig emellertid inte från att leta upp den i Super Smash Bros. Brawl, i hopp om att finna dess namn. Nu sitter jag här, och lyssnar på youtube. Och nu är det er tur.

Live and Learn, av Crush 40, temalåten till Sonic Adventures 2, som jag för övrigt inte spelat ännu, vilket kanske inte är så konstigt då jag inte har spelet. Men låten är skön. Sure, den luktar lite ost, men det hastiga introt och framförallt förspelet innan refrängen är såpass bra att man glömmer andra petitesser. Dessutom; ”det svänger ju”, som Baloo skulle ha sagt.

Lyssna här nedan, eller kika in FoxyTunes om det nu känns bättre. Där hittar man ju länkar vidare, lite varstans. Om det nu känns bättre. Live and Learn.


—————-
Now playing: Crush 40 – Live & Learn
via FoxyTunes

