Nej, jag är inte säker på det sista, och tack och lov har vi européer fått cyborger i huvudrollen istället för dessa amerikaner i lyxförpackning. Hur som helst är Contra/Probotector serien en av mina absoluta favoriter, och jag hittade nyligen (hur 17 kan jag ha missat den tidigare) en trailer till det i Japan redan släppta Contra ReBirth.

Nu sitter jag bara här och hoppas att spelet inte tar för lång tid på sig att hitta hit, något som drabbade Contra 4. Den titeln hittar nog aldrig hit, som det ser ut nu.

Låt oss hoppas att detta öde inte befaller ReBirth, och kika in videon här nedan så länge. Den börjar lite tveksamt men så fort slakten startar är det enbart en fröjd för ögonen. Sedan säger jag nog som Jonathan Wahlgren på nintendolife:

Be sure to look for our impressions of this old-fangled title soon. In the meantime, make sure there’s plenty of room around you for excited air-punches.