Solen skiner, fåglarna kvittrar (nåväl, emellanåt) och gräset är grönt som sig bör en vårdag som denna. Jag tänker dock knappast lämna huset frivilligt idag, Pokémon Platinum damp nämligen ned i brevlådan igår. Då jag hela dagen satt och förberedde denna pedantiska blogg hade jag självklart ingen tid över att ens öppna plasten på spelet, vilket är typisk mig gällande nya spel.

Nu när bloggen slutligen är igång kan jag dock slita av kläderna på skönheten, trycka in den i min gamla trotjänare av den gamla modellen, och sedan ge mig in på att fånga alla. Eller, för min del är det att skapa bästa laget, och sedan sopa broder och kusinen av gatan. Ned i en liten vattenpöl, där de allt kan ligga och fundera över nästa drag.

Jag återkommer således med intryck från spelet senare ikväll eller möjligtvis imorgon, beroende på hur fast jag blir. Dessutom släpps det ju inte förrän på fredag, så jag behöver knappast stressa. Nej, jag har gott om tid på mig, men härnäst kommer lite tankar om Xbox 360:ns kanske bästa rollspel.

Pokemon Platinum

Lite otydligt kanske, men mobilkamera is the only shit I have right now.